خرید سیسمونی دوقلوها

چگونه سیسمونی مناسب برای نوزادهای دوقلو خود پیدا کنیم؟

بچه دار شدن برای والدین بسیار شیرین است. به طور کلی پس از تایید پزشک مبنی بر بچه دار شدن والدین، پدر و مادر برای تهیه سیسمونی به تکاپو می‌افتند. به خصوص زمانی که صاحب فرزندان دوقلو شوند، همه چیز دو برابر می‌شود؛ از هزینه ها و خرید سیسمونی گرفته تا عشق و علاقه به فرزندان و هیجان پدر یا مادر شدن. تهیه سیسمونی در حالت عادی کاری دشوار است و باید به نکاتی مثل استاندارد بودن وسایل توجه کرد. حال در نظر بگیرید که این خرید را برای دوقلوها انجام می‌دهید. تصور جامعه بر این است که برای سیسمونی دوقلوها باید از هر وسیله یک جفت تهیه کرد، اما در واقعیت این طور نیست. در واقع شما باید بدانید که از کدام وسیله ها می‌شود به طور مشترک استفاده کرد و از کدام وسیله ها نه.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با نکات مهم خرید سیسمونی دوقلوها آشنا شوید و خرید به صرفه تر و مناسب تری برای هر دو فرزندتان داشته باشید.

 

علائم اولیه بارداری دوقلویی 

حساسیت شدید سینه ها

رحم شما بزرگتر از حد معمول(معیار بارداری تک قلویی است) می‌شود و زودتر شکم برآمده خواهید داشت.

خستگی مفرط( هرچند این نشانه در بارداری تک قلویی نیز دیده می‌شود و می‌تواند نشانه زندگی کاری پر مشغله، استرس زیاد و مسئولیت بیش از حد در زندگی باشد.)

تهوع شدید صبحگاهی

احساس تحرک و تکانه در هر دو طرف شکم

افزایش سریع وزن و اشتهای بیشتر

 

اگر علائم بالا را در خود مشاهده می‌کنید، این امکان وجود دارد که دوقلو باردار باشید.

برای تمیز دادن بارداری دوقلویی از بارداری تک قلویی، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به طور کلی علائم بارداری در دوقلویی بارز تر و شدید تر است، اما با توجه به این که بدن مادران با یکدیگر متفاوت است و درجه حساسیت های متفاوتی هم داند، نمی‌توان در این مورد قطعی نظر داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با بارداری دوقلویی و علائم آن حتما بلاگ علائم هشدار دهنده در بارداری دوقلویی را مورد مطالعه قرار دهید.

پوشاک

هنگام خرید سیسمونی دوقلوها لازم است برای هر کدام از بچه ها چند دست از لباس های سرهمی، پیراهن، شلوار، لباس زیر دکمه ای و ... که مناسب فصل هستند تهیه کنید. سایز مناسب لباس نوزادان معمولا بین صفر و سه است. علاوه بر مواردی که پیشتر گفته شد، پیشبند، کلاه نوزادی، جوراب و ناف بند نیز در لیست خرید قرار دارند. هنگام خرید لباس باید به جنسیت دوقلوها توجه داشته باشد. اگر جنسیت آن ها متفاوت است، رنگ متفاوتی را برای هر کدام انتخاب کنید. همچنین اگر دوقلوها کاملا همسان هستند، لازم است برای تفکیک آن ها از یکدیگر لباس هایشان کاملا مشابه نباشند. برای خرید لباس های صد در صد ارگانیک الا به صفحه پوشاک در این وب سایت مراجعه کنید.

از جمله لوازمی که باید برای دوقلوها به صورت جداگانه خریداری شود می‌توان به قنداق، پتو، ملحفه و حوله اشاره کرد.

 

تغذیه دوقلوها و وسایل مرتبط با آن

در صورتی که دوقلوها از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند یا شیر مادر برایشان کافی نیست، تهیه شیر خشک در اولویت خرید های سیسمونی قرار می‌گیرد. از جمله وسایل مرتبط با تغذیه دوقلوها می‌توان به شیشه شیر، سرشیشه، لیوان و ظروف غذاخوری مخصوص نوزاد، قاشق و پستانک اشاره کرد که باید به صورت جداگانه برای هر قل خریداری شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تغذیه دوقلوها، همواره سرلاک و شیر خشک کافی در منزل داشته باشید. همچنین شیر جوش، برس شیر، استریل و شیشه شور از جمله وسایلی هستند که میتوان آنها را به صورت مشترک استفاده کرد.

 تغذیه دوقلوها و وسایل مرتبط با آن

لوازم اتاق خواب

تخت خواب یا تشک از جمله لوازمی است که دوقلو ها می‌توانند تا چند ماه به صورت مشترک استفاده کنند. اغلب نوزادان از خوابیدن کنار یکدیگر لذت برده و خواب راحت تری را تجربه می‌کنند. از جمله وسایلی که می‌توان مشترک برای دوقلو ها استفاده کرد، کمد و دراور است. در نظر داشته باشید که هنگام خرید، کمد یا دراور بزرگ و جادار انتخاب کنید تا بعد ها دچار مشکل کمبود جا نشوید. انتخاب رنگ و تم اتاق برای دوقلوها با جنسیت یکسان، کار مشکلی نیست. یا رنگ های پسرانه مثل آبی استفاده می‌کنید یا رنگ های دخترانه مثل صورتی. اما هنگامی که جنسیت دوقلوها متفاوت است، هنگام خرید وسایل باید سراغ رنگ های بدون جنسیت یا در واقع رنگهای مناسب هر دو جنس بروید، مثل سفید، طیف های رنگ سبز، زرد، نارنجی و غیره. در صورتی که بودجه شما مناسب است و فضای اتاق دوقلوها به اندازه کافی جا دارد، می‌توانید تخت های دو طبقه کشودار خریداری کنید. در غیر این صورت اگر تخت خواب دوقلوها کوچک است، بهتر است کودکانتان کنار یکدیگر نخوابند تا هنگام خواب احساس خفگی یا فشار به آن ها دست ندهد.

مقاله پیشنهادی ما در این بخش: اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب کودک

 

خرید اسباب بازی اولویت نیست!!!

برخی وسیله ها از جمله اسباب بازی، در بدو تولد دوقلوها ضروری نیستند. در ضمن ممکن است برخی اسباب بازی ها برای کودکانتان جذاب و سرگرم کننده نباشند. پس قبل از این که از هر اسباب بازی دو تا خریداری کنید، ابتدا یکی خریده و بسنجید که دوقلوها به آن تمایل نشان می‌دهند یا خیر. وسیله هایی مثل پارک بازی، واکر، آغوشی، جامپر، بانسر، تاب، روروئک و ... ضروری نیستند و می‌توانید بعد ها در صورت تمایل دوقلوها و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، اقدام به خریداری آن ها کنید.

برای خرید انواع مختلف اسباب بازی کودک به صفحه عروسک در وب سایت الا مراجعه کنید.

 خرید اسباب بازی اولویت نیست

لوازم بهداشتی و حمام

از آن جایی که دوقلوها را به صورت همزمان به حمام نمی‌برید یا همزمان پوشک آن ها را عوض نمی‌کنید، یک میز تعویض پوشک و یک وان متوسط برای کودکان شما کافی است و نیازی به خرید جفت از این وسایل نیست. البته به جای میز تعویض نیز می‌توانید از یک حوله و تشک مخصوص تعویض استفاده کنید و پوشک دوقلوها را روی زمین یا کاناپه عوض کنید. همچنین برخی وسایل بهداشتی دیگر از قبیل تب سنج، برس، ناخن گیر، صابون و شامپو، لوسیون و پودر بچه را می‌توان به صورت مشترک استفاده کرد و نیازی به تهیه به صورت جفت نیست.

 حوله نوزاد یکی از مهمترین اقلام مورد نیاز در سیسمونی می‌باشد که برای مشاهده انواع و خرید مناسب‌ترین حوله برای نوزاد خود می‌توانید به صفحه حوله و خشک کن در وب سایت الا مراجعه کنید.

لوازم بهداشتی و حمام

وسایلی که باید حتما به صورت جفت تهیه شوند:

·       صندلی غذای کودک: کنترل دوقلوها روی این صندلی های پایه بلند و حفاظ دار راحت تر است و این صندلی ها برای تغذیه و بازی کودکان مفید هستند.

·       کالسکه: کاربرد کالسکه هنگام خرید، سفر و پیاده روی معلوم می‌شود. می‌توانید به جای خرید دو کالسکه مجزا، کالسکه مخصوص دوقلوها (کالسکه ساید بای ساید) را تهیه کنید. هنگام خرید کالسکه در نظر داشته باشید که کالسکه هایی با عرض کمتر از 90 از تمامی در ها رد می‌شوند. همچنین در نظر داشته باشید که کالسکه ای با وزن کمتر و استحکام بیشتر را انتخاب کنید تا برایتان با دوام تر باشد و راحت تر از آن استفاده کنید. به طور کلی کالسکه ها در دوران نوپایی وخردسالی دوقلوها، به والدین در کنترل و مراقبت بهتر از کودکان کمک می‌کند.

·       صندلی ماشین: از آنجایی که مادر و پدر نمی‌توانند در طول سفر به صورت مداوم دوقلوها را در آغوش بگیرند، اهمیت صندلی ماشین خودش را نشان می‌دهد. بنابراین تهیه صندلی ماشین استاندارد و با کیفیت ضرورت دارد.

 

سخن پایانی

بهتر است قبل از خرید سیسمونی دو لیست جدا تهیه کنید؛ مواردی که باید به صورت جفت تهیه شوند و مواردی که باید به صورت تکی تهیه شوند. این گونه هنگام خرید سردرگم نمی‌شوید و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کنید. همچنین در لیست های خریدتان موارد ضروری و غیر ضروری را مشخص کنید تا در صورت کمبود بودجه بتوانید با حذف موارد غیر ضروری خرید مفیدی داشته باشید. موارد غیر ضروری در واقع مواردی هستند که می‌توان آنها را در ماه های بعد، با توجه به نیاز دوقلوها خریداری کرد. نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید سیسمونی در نظر بگیرید، جنسیت دوقلوها می‌باشد.

در مجموع، پیش از تولد دوقلوها فقط موارد ضروری را تهیه کنید و تهیه موارد غیر ضروری را به بعد از تولد دوقلوها به تاخیر بیاندازید.

 

مطلب های تصادفی